14 Mart 2008 Cuma

Turkiyeli Bollywood Bloglari

Ok I am pleased and surprised and impressed. I have just come across Turkey based Turkish language blogs about Bollywood and Indian films! So,

arkadaslar, zorlayacam kendimi ve hata dolu Turkcem ile yazi yazacagim.

Aciklama getirmem gerek gibi hissediyorum...

gecen Jodhaa Akbar'i izledimde bir sahnesinde takilip kaldim. Resmen filmi rewind edip o bolumu bir daha izledim.

Sahneyi hemen anlatim: mega Padisahimiz Akbar- Hindistanda Mogol Musluman Imparaturlugun ilk onemli figuru- bir Hindu Rajput Prenses Jodhaa ile evlenmektedir. Jodhaa zavalim kapali bir cadirda oturup, kadinlari ile harem nasil bir yerdir kesf ederken, Padisahimiz ve diger erkekler acik havada, muhtesem yildizlar altinda egleniyorlar.

Bu 16.yy bir resmi dugun oldu icin tabi ki eglence resmidir. Resmiyet bu durumda nedir?
Mevlevi bir sema. Ve super etkilenen, saygili ve liberal Padisahimiz ne yapar? Cok etkilenip, kendisinden gecip semayi katilip donmeyi baslar.

Bu donme sahnesi bir 3-4 dakika devam eder...

Bunu izledikten sonra ne dusunecegimi bilemedim. Sinirli olan Hint tarih bilgim hemen bana sunu hatirlatti: Mogol Padisahlar ve genel anlamda Islam in India (son buyuk Mogol Padisah Aurangzeybi disinda) her zaman liberal, mystik, Sufi unsurlarla karisik bir Islamdi. En guzel ornegi- 13.yyden kalma, ibadet ve ayin icin henuz acik olan Nizamuddin Dergahi Kasim ayinda Delhideyken ziyaret ettim ve guzel bir Qawwali performans dinledim/izledim. Ama kimse kalkip donmedi. Ve ben simdiye kadar- show and performance sebepleri disinda- Turkiye disinda kimsenin dini ayin anlaminda kalkip donmesini gormemistim. Hele 16.yy Hindistani gosteren/ temsil eden bir Hindi filminde hic beklemiyordum.

So of course bu sahne benim beyinimde takilde ve arada sirada bam baska birseyi dusunmem gerekirken geri donup dusuncelerimi iskal etti.

Bende sonunda bugun bu konuyu internette arastirmayi karar verdim. Acikcasi, arastirmam cok ilerlemedi cunku about 10 minutes and 2 articles into the research bir Turkiyeli, Turkce Bollywood ile ilgili blogu rastladim. Gecici bir sure icin arastirmayi rafa kaldirdim ve blog- bloglari arastirmayi basladim...

and then I ended up at my own blog - reinventing Turkish I have recounted my discovery of the Turkish language Turkey based Bollywood lover blogs.

Thank you to http://bollycinema.blogcu.com and her (?) friends. May all who are interested in Hindi and Indian films visit these blogs often. May our numbers grow into the Millions so we get the chance to watch some of these fun filled, intriguing films at a local cinema.

Hiç yorum yok: